Islamic Widget

Jumaat, 5 Ogos 2011

Hadiah Ramadhan



Assalamualaikum w.b.t..

Cantiknya kotak-kotak hadiah kat atas ni..Rasa tak sabar pon ada nak tahu apa isi dalamnya..

Kalau kita lah kan, tiba-tiba ada seseorang memberikan hadiah pada kita, agak-agak rasa seronok tak?? Tak kira lah hadiah sempena hari lahir ke...hadiah atas ucapan tahniah dan sebagainya..kita mesti rasa suka..


Alhamdulillah hari ini, ana rasa bersyukur kerana baru-baru ini ada orang bg hadiah..hehe..tahu ke hadiah ape??..tet...tak tau kn..


Rasa bahagia sebab hari ini dapat "hadiah" itu..Hadiah daripada Allah untuk berada pada Ramadhan kali ini..walaupun hari ini dah masuk hari yang ke 5 dan masih tak pasti apakah ini yang terakhir dan adakah sempat merasai nikmat "hadiah" ini sehingga ke penghujungnya ???Wallahua'lam..itu ana serahkan pada Allah..Tapi untuk berada pada hari ini, ana tetap merasakan ini adalah antara hadiah dan nikmat yang Allah telah berikan..

Dan dalam "hadiah ramadhan" kali ini, masih ada banyak lagi hadiah yang Allah sediakan untuk kita di dalamnya..antaranya LAILATUL QADR!!..


jangan lupa..gunakan kesempatan ini untuk memulakan langkah baru dalam membentuk keperibadian diri..mulakan tarbiyah pada diri anda!..
Subhanallah, sedar atau tidak..Allah sudah beri hadiah yang cukup istimewa untuk kita..bukan semua orang dapat merasai nikmat ini seperti yang kita rasa hari ini..

Kerana inilah "hadiah terbaik" buat kita iaitu Madrasah Ramadhan...Allah beri bukan saja2 atau untuk dipersiakan..Tapi, kita fikir dan renungkan..apa yang kita mahu dan inginkan untuk Ramadhan kali ini??..

Semoga Ramadhan kali ini yang terbaik dan kita juga menjadi hambaNya yg terbaik..insyaAllah..sama2 kita berusaha ke arah itu..

Ramadhan Kareem!..Andai ada kesilapan di mana-mana..diri ini memohon maaf..
Semoga selamat menjalani ibadah di Madrasah ramadhan...(^_^)

Tiada ulasan: