Islamic Widget

Rabu, 22 Disember 2010

NikmatMu..



salam mahabbah.. salam kasih sayang utk semua sahabat2 yg ana cintai kerana Allah.. Alhamdulillah masih dihidupkan oleh Allah dgn nikmat Iman dan Islam yg amat berharga utk ana meneruskan kehidupan yg penuh mencabar ini..terasa indahnya dgn nikmat kesihatan ini, setelah hampir beberapa hari terlantar di katil kerana sakit...tak berdaya rasanya utk berbuat apa2..rasa lesu seluruh tubuh.. hanya terbaring di katil.. namun ana gagahi jua diri ini untuk meneruskan penulisan ana kali ini...walaupun masih bersandar di tepi katil..moga kesakitan ini dapat menghapuskan dosa2 ana..

kematian...saat itu lagi sakit, jika hendak dibandingkan dgn kesakitanmu saat ini Solehah..bgaimana rasanya saat nyawa dcabut dari tubuh.. adakah dgn lemah lembut @ drentap dengan kasarnya..?? yaAllah..sedangkan KekasihMu jua terasa sakit..inikan pula hamba yg hina ini..rasa sebak didada bila mengenangkannya.. adakah diri sudah bersedia utk menghadapinya?? persoalan yg harus dijawab oleh diri sendiri.. mengenangkan amalan yang amat sedikit..sudah cukupkah utk menghuni syurga Ilahi..@ nnti dicampakkan terus ke neraka yg bahan bakarnya dari manusia dan jin.. masyaAllah..

sewaktu sakit baru terfikir...alangkah indahnya nikmat kesihatan yg dberikan Allah..kadang2 tak tersa pun bahawa bukan diri yang mengawal diri sendiri..hakikat sebenarnya semua adalah kudrat dari Ilahi..kita?? apa yang kita ada??? hendak memejamkan mata pun sebenarnya tidak mampu jika tanpa izin dariNya.. Allah Yang Maha Kuasa..kita tidak mampu mengawal diri kita.. kerana ianya hanya pinjaman... persoalan demi persoalan bermain di minda ana..kalau kita katakan diri ini milik kita, cuba..cuba kita hentikan sebentar dengupan jantung, selama 10 minit..kemudian suruh jantung utk kembali berdegup.. mampu tak?? kalau kita mampu maka diri itu kita punya..tapi sebenarnya tidak!!! tidak mengkin kita mampu.. kerana kita milik Suatu Kuasa Yang Amat Hebat..iaitu ALLAH.. Namun diri sering lalai..leka..takbur.. terlupa pada hakikat sebenar.. tujuan sebenar penciptaan kita d muka bumi ini. ." tidak Aku menciptakan jin dan manusia itu, melainkan utk beribadah kepadaKu.."..

" ingat lima perkara sebelum datang lima perkara.. kaya sebelum miskin,
lapang sebelum sempit, sihat sebelum sakit, muda sebelum tua,
hidup sebelum mati."

menitis air mata saat menulis entry kali ini.. mungkin jua emosi ketika sakit amat berbeza ketika waktu sihat...waktu sakit jadi lebih mudah tersentuh..tapi itu semua membuatkan ana lebih tabah, ada masa utk muhasabah diri..kesana kemari sibuk dgn urusan duniawi..hingga terlupa bahawa suatu hari nnti kita akan kembali kepada pemilik diri ini.. moga kesakitan ini dapat menjadi penebus akan dosa2ku.. terima kasih Allah kerana masih mengingatkanku KepadaMu..


Ar-Ruhul Jadid

Album :
Munsyid : Ar-Ruhul Jadid
http://liriknasyid.com


Arruhul jadid fi jasadil ummah
Hai mujahid luluh lantakkan jiwa pendosa

Kami petualang mencari kebenaran
Mencari makna serta hakikat manusia
Kami berjuang menegakkan kehormatan
Hidup mulia atau mati sebagai syuhada

Kami berbekal alquran hakiki
Meneruskan cita dan risalah para nabi
Kami sandang julukan generasi ghuraba
Biar saatnya datang kami pimpin dunia

Kami semangat baru siap maju hancur semua musuh
Kami tentara Alloh siap korbankan harta bahkan jiwa

Kami serahkan semua hidup pada Alloh
Kami tekadkan tuk ikuti rasulullah
Usung panji ilahi iman kuat membaja
Hadapi tirani bebaskan umat dunia




hemm..ana suka nasyid kat ats nie.. liriknya buatkan ana bersemangat..klu x percaya shbt2 bleh cari kat youtube.."senaman ruhul jadid..".. t kat ctu ade dtunjukkan senaman islam.. bersemangat..!! bagai pejuang yg telah bersiap siaga utk memperjuangankan islam..klu bleh downlodla skli yer..n amalkan senaman tu..bg energy sikit..hehe

p/s : mohon doa sahabat2 agar ana sgera pulih sperti sediakala..

Tiada ulasan: