Islamic Widget

Selasa, 8 Februari 2011

Ukhuwafillah


aku termenung melihat langit biru itu
apakah mereka juga memandang sama
merindui aku seperti aku merindu mereka?Ya Rabb.sungguh.aku rindu.tersangat rindu.
rinduku utk bersama mentadabbur ayat suci
masa ber'dating' dgnNYA yg panjang,spongebob ini pun minta digemukkan lagi
aku rindu penyampaian dari hati ke hati
aku rindu ukhuwah jarak jauh ini!



kelmarin,seorang teman mengadu.
keringnya.dahaganya.dimana harus kita cari kekuatan.
ya.aku sedar.kita sama2 perlukan bekalan tenaga itu
utk teruskan perjuangan.
tapi aku perlu gagah juga dihadapan diasupaya tidak merembes kelesuan itu pada dia
agar dapat dia merasa,aku juga mencuba utk melawan rindu
tapi,rupanya,rindu itu tidak dpt dilawan.sgt kuat rindu itu minta utk diubati
wahai hati..sabarlah sedikit lagi..sedikit saja lagi
aku tahu kamu minta diisi.aku tahu tenagamu tidak sekuat dulu lagi.
kasihan hati.kasihan jiwa.kasihan tuan empunya diri.

lalu,kekuatan ini harus kembali agar aku tidak tersungkur dek resah hati
teman seperjuangan tempat me' reload' tenaga kembali
alhamdulillah.yang jauh dicari,rupa2nya yang dekat juga boleh mengubati
di kala sendiri menyepi,kalam-kalam suci memberi impak tersendiri
ya. kalam-kalam suci yang dahulu kita selami bersama,aku selak kembali

ya Rabb..benarlah kalamMU bermukjizat.

kalamMU berupaya menenangkan hati,menghilangkan lesu
terima kasih ya ALLAH..terima kasih menaikkan graf semangat ini
aku mendapat tenaga kembali..
wahai mereka yang dirindui, semoga kita berpeluang berjumpa lagi,
agar dapat aku melepaskan rindu yang bersisa ini

Missing_You


p/s : ehem. bila ukhuwah tu diikat dengan sentuhan Al-Quran, beginila rindunya.dan kami juga memang sukakan perasaan rindu begini. ukhuwafillah abadan abada...

Tiada ulasan: