Islamic Widget

Ahad, 1 Mei 2011

~Catatan Perjalanan ~

Assalammualaikum..salam mahabbah,salam kasih sayang buat pengunjung dan pembaca setia blog ana ( Bingkisan Nurani)... Alhamdulillah ya Allah ats kurniaan iman dan Islam yg cukup berharga dalam diri ana yg kerdil ini....Selawat dan salam buat kekasih junjungan besar yg dirindui Muhammad s.a.w.. Habibullah....para sahabat, tabiin dan semua orang2 yg beriman....

lama benar rasanya tangan nie tak menaip d ruangan blog ana nie..rasa rindu pulak nak berkongsi kisah dan bingkisan d sebalik hari2 yang ana lewati pada saat dan ketika nie...waahh macam bermadah2 pulak bunyinya...mgkn kerana hati ana saat ini tenang agaknya.. Alhamdulillah kakak n anak saudara ana sudah beransur pulih.. dan sekarang sudah pulang k rumah..syukran atas doa kalian semua..hanya Allah yg mampu membalasnya....


sahabat2 semua...syukur Allah berikan ksempatan utk ana mengikuti rombongan ke PWTC anjuran KPI ( Kolokium Pusat Islam) bg menghadiri Pesta Buku Antarabangsa yg diadakan d sana....kami bertolak pada 28-29 hrbln...pada mulanya ana rasa x mahu pergi d sebabkan masalah kewangan..biasalah d akhir2 sem nie...duit pun makin kering..tapi..akhirnya Allah aturkan yg lain buat ana...ana join juga rombongan nie....Alhamdulillah join..kalu x msti rugi rasenya....hehe ^_^ .. Kt atas tulah 2 buku yg dapat menarik hati ana utk membelinya....best3..walaupun ada buku2 lain yg nak d beli tapi..tak dapt..jgn ikut nafsu...hihi.. tapi ustaz kata berhabis duit sbb beli buku takpe... nnti kalu xde duit nak makan..makan buku..hehe..pandai ustaz bergurau... ^_^


sementara menunggu booth2 buku tu bukak kami berposing lah dulu...sbg kenangan bersama sahabt2 ana..jrang dapat bergambar dgn mereka semua..inilah ksempatannya...


kami selamat tiba d KL pada jam 3.15 pagi....dan singgah d masjid Wilayah Persekutuan utk hemat diri dan solat subuh.....kmudian slpas srapan pagi terus bertolak k Pesta buku Antarabangsa d PWTC....


kenangan bersama sahabat2 yang meriah2 semuanya..... (^_^)...Alhamdulillah bertamabah lagi kenalan ana...syg kalian semua....mgkan selama nie jumpe d program2 kat u tapi x sempat nak taaruf dgn semua..tapi kali nie semua saling kenal mengenali..best sgt..indah rasenya...

teruja tengok buku2 dekat sana..Ya Allah..kalau ikutkan hati mmg rase nk beli semua buku...tp 2lah..keadaan x mengizinkan..jadi belilah yg terpilih saje... nnti niat nak pinjam n share2 dgn kawan yg beli buku tu jgk....kita tukar2 yer..sama2 boleh bace buku yg d beli.." especially buku nota hati seorang lelaki n Rahsia n Keajaiban Cinta Allah ".. nak pinjam tau..hehe..kepda yg berkenaan harap bglah ana pinjam yer..dah x sabar nak bace dah nie.. (^_^)

mase nie masing2 dah penat meround mencari buku..semua kedai nak masuk..hehe..tapi kaki x larat badan pun masih letih lagi..almaklumlah perjalanan jauh Kedah ---------> KL.. penat pun x hilang lagi..jadi berehat2 lah sekejap...



so..dah round d world..kami pun bertolak bailk pada jam 6 ptg 29hb tu.... "Balik nie kita singgah sg Buloh, Ustaz belanja makan sate kajang "...waaa,,..Alhamdulillah..murah rezeki ustaz....hihi...kbtulan perut kami pun mmg dah berkeroncong nie ustaz...syukur pada Allah rezeki dariNya... semua bahagia..tersenyum je bila ustaz cakap nak belanja yerk...

sambil makan2 tu terkezut tgk sahabat ana mkan satey..byk betul..hehe..macam2 perangai diorang nie..ada yg kata nak tambah lah..x dapat satey macam nie kat tmpat lain lah..ish3...time tu lah erk....kerenah2... terdengar seorang sahabat ana nie cakap " kenyang tgk diorang makan.." hehe..so itu tandanya...huhu..faham2 sendiri la yer sahabatku.....dah selsai makan..jalan2 jap kat R & R tu.sebelum naik bas n balik terus ke keda...sintok...hummm...



---------------semasa dalam bas smua senyap....sebabnya semua dah penat jadi?? semua tido...sebab tulahsenyap jek..termasuklah ana jugakk... akhirnya kami selamat sampai d Sintok, UUM kesayangan kami pada jam 4 pagi... Alhamdulillah..perjalanan kami selamat dbawah lembayung rahmatNya... ---------------------

PenGHarApAn pAdA IlaHi dAlaM mEnGapAi ReDHaNya..HanYa MakhLuK YaNg MenDamBa RahMat dAN beLAs DaRiNya daLAm TiaP DeRApaN LanGKaH..MoGe tIaP PeRKonGsiAn meNDaTanGkaN mAnFaAt DaN kEbeRkaTaN DaLAm HidUp KiTa & tIaP yaNg TeRBiT di SiNi SenTiaSa di BAwaH pErLiNDunGaN daN JaGaAn AllaH.. p/s : HoPE sEMuA aKAn SeNTiaSa TeRsEnYuM ceRiA diIriNGi NuR keImAnAN daRi-Nya..=)

1 ulasan:

bidadari besi berkata...

salam sayang...

alhamdulillah...kenangan yang cukup2 indah...terpahat kukuh dalam minda...moga ikatan ukhuwah makin tersemai indah...ameen...(^_^)