Islamic Widget

Selasa, 17 Mei 2011

Mengintai Ke dalam Diri


wahai diriku...
sebelum matamu terlelap dari kesibukan dunia,ingatlah Tuhanmu yg menjadikan siangmu di warnai dgn cabaran sebagai tarbiyah dariNya..yg menjadikan malammu indah dgn cinta,kasih dan sayang dariNya..apa yg didamba selain cinta seorang hamba kpd Pencipta..alunkan alunan zikrullah,basahkan lidahmu dgn rentak kalamullah..moga kita menjadi pengemis Illahi,perindu syahid sejati..


Truly in the heart there is a sadness that can not be removed except with the happiness of knowing Allah SWT and being true to Him.And in it there is an emptiness that can not be filled except with love for Him and by turning to Him and always remembering Him.And if a person were given all of the world and what is in it, it would not fill this emptiness.
- Ibn Al-Qayyim




Kusandarkan lelah
Di sayap malam merebahkan minda
Membius keharuman dunia
Nan berselirat di relung jiwa

Kucuba lelapkan semua indera
Namun tak berdaya
Sejuta keresahan melanda
Tak membenarkan sepicing lena

Diriku bak cericau
Terpenjara di sangkar dosa
Daun pintunya sentiasa terbuka
Melunak kebebasan

Ya Rabbal Izzati
Kembalikan aku ke dalam diriku semula
Agar sempat untuk bersuara
Lafaz taubat nasuha

Ku bimbang seandainya tiada lagi buatku
Suatu hari menjelma bernama esok
Kuragui seandainya tidak sempat untukku
Menghirupi bayu walau sehela Cuma

Kuhanyutkan sisa
Dengan tadahan tangan penuh luka
Mengharap keredupan pawana
Langit akhirat terbentang megah


Ya Allah ...lindungilah diriku, keluargaku, sahabat2ku, saudara-saudara seagamaku dari segala kemungkaran, janganlah kau pesongkan hati kami dari landasan agamaMu ya Allah.......... ya Allah tidak ada Tuhan selain Engkau, Engkau yang menciptakan dan aku abdiMu, dan aku berada dalam perjanjian denganMU, ikrar kepadaMu(yang akan kulaksanakan dengan) kemampuanku,dan aku berlindung padaMu, dari kejahatan apa-apa yang telah aku lakukan , aku mengaku (dengan sebenar-benarnya) nikmatMu kepadaku, dan aku mengakui dosaku, maka ampunilah aku, kerana tidak ada yang boleh mengampuni dosa-dosa,kecuali Engkau ya Allah.....

Tiada ulasan: